Wiadomości

Policjanci ostrzegają przez oszustami podającymi się za pracownika banku

Data publikacji 29.04.2021

Wczoraj policjanci z kartuskiego garnizonu przyjęli trzy zawiadomienia dotyczące oszustw. Troje pokrzywdzonych odebrało telefon od osoby podającej się za pracownika banku, który namawiał do wygenerowania kodu BLIK lub podania danych logowania. Policjanci przestrzegają przed oszustami, którzy podając się za pracownika banku, policjanta lub przedstawiciela innego zawodu, namawiają do przekazania pieniędzy lub danych potrzebnych do ich uzyskania.

Wczoraj policjanci z kartuskiego garnizonu przyjęli trzy zawiadomienia dotyczące oszustw. Dwoje pokrzywdzonych odebrało telefon od osoby podającej się za pracownika banku, który pod pretekstem utraty oszczędności znajdujących się na rachunku bankowym, namawiał do wygenerowania i przekazania kodu BLIK. W wyniku tego 18-latka straciła tysiąc złotych, a 30-latek ponad 6 tysięcy.

Trzeci pokrzywdzony również odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika banku i podał dane logowania do aplikacji bankowej. Po zakończonej rozmowie nabrał podejrzeń co do wiarygodności swojego rozmówcy i skontaktował się z bankiem. Dzięki temu uniknął wyłudzenia kredytu na kwotę ponad 30 tysięcy złotych. Zawiadomienia zostały przekazane śledczym, którzy będą dokładnie analizować metodę działania sprawcy oraz ustalać jego dane.

Pamiętajmy, że sposób działania oszustów jest za każdym razem podobny. Dzwoniąc do nas podają się za członków rodziny lub przedstawiciela jakiegoś zawodu i wykorzystując wymyśloną historię proszą o przekazanie pieniędzy lub informacji, które pomogą je przywłaszczyć. W takich sytuacjach trzeba wykazać się spokojem i przed podaniem jakichkolwiek informacji podejrzane połączenie telefoniczne zweryfikować samemu np. rozłączyć się i zadzwonić do danej instytucji lub osoby za którą podaje się nasz rozmówca. W przypadku odebrania telefonu od oszusta należy powiadomić Policję.